Harini kt ofis kena wat report bridge inspection yg aku pi kt kuala pilah tu. Ergh..kenapa la rasa susah sgt nak buat satu2 ayat. Kat sini report semua dlm bhsa melayu ja.. Itu pon susah sgt ka? huhu.. Mungkin ini la akibatnya kalo time blajaq dlu asyik guna bahasa omputih ja.huhu.. Masa blajaq mana ada wat report dlam bahasa melayu. Seb baik time blajar kt skolah masih guna BM, kat U ja start guna BI.

 

Teringat kt skolah, mmg terer wat karangan, kalo ada pilihan mmg confirm aku pilih karangan jenis cerita. Memang melalut2 la cerita dongeng aku. hehe.. imaginasi tinggi la katakan time tu. Sedaq2 eh dh cukup ni bilangan patah perkataan. Cikgu x bagi wat karangan pjg2 sgt sbb lebih byk auta berbanding fakta. haha..

 

Itu baru crita karangan BM..karangan arab lagi best, siap hafal lagi tu.. Nak exam ja mula la usung ketas kecik ke hulu ke hilir kan.. Pi surau pon bawak karangan bhasa arab,kat dewan makan pun duk menghafal lagi sementara nak baca doa makan. Huishh memang pelajar cemerlang la.. Tp itula masalahnya..kalo bahasa arab ketas 2, terlalu bergantung pada hafalan. Pastu kalo time exam x kuar apa yg di hafal mula la.. org tnya len jawab len. org suh wat karangan pasai pi pasar malam, kita wat karangan melawat kawan yg sakit di hospital.. haha..dh yg tu ja duk hafal.. kui3..

 

Masa nek tren pagi td, duk bergelak ketawa, kwn aku duk cita pasai karangan budak skolah. Cg dia la yg cita ni.. Ada sorang budak tu wat karangan camni..

Pada suatu hari, saya berjalan-jalan di tepi sungai. Di pertengahan jalan, saya ternampak seorang budak terkapai-kapai meminta tolong. “Tolong…Tolong..” Budak itu hampir lemas. Tanoa membuang masa, saya terus terjun kedalam air. Saya berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang… berenang… berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. berenang.. (kat sini dia kira, brp patah perkataan dah.. hhah dah cukup 150 p.p) Lalu saya pun terus menyelamatkan budak itu dan budak itu mengucapkan ribuan terima kasih.

 

p/s: kwn aku crita takat berenang2 tu ja..yg belakang tu ditokok tambah olehku sendiri..haha~~rasanya budak ni memang pemalas nk buat karangan, xtau la brp kilometer dia berenang2..