Yahuu..malam ni aku nak balik umah. Cuti hujung minggu ja, tp teringin sgt nak balik kg. Sempat duk umah 1 hari ja pon aku x kesah.. Semalam tepon umah, sembang ngan anak saudara aku yg sulung tu, hanif baru nak masuk 3 thn.. Tersentuh perasaan keibuanku.. ahak3..tetiba ja.. Tp serius, aku rindu giler ngan budak 2  org tu.. hanif  dan adiknya zubair.. Itu je la anak menakan yg aku ada, dua2 hero.. hehe..anak sendiri xdak lagi..kuang3..

Berbalik kpd crita td, balik keja kemarin aku trus pi KL sentral, bli tkt keretapi. Boleh ja nek bas, tp saja ja nk try nek ketapi plak. Kira first time la ni.huhu.. Dah la x reti bli tket, duk tercangak2 (org kedah kata). Aku n member lg 2 org. Semuanya x penah nek ketapi..huhu

Dah jumpa kaunter tiket, kena amik no dlu.. Dia tnya nk bli tkt ke mana.. hari pa.. baru la dia bg angka giliran. Pastu kena tgu la giliran cam kt pejabat pos, bank dan sebagainya yg pkai sistem no tu. Dah smpai giliran, kami pon p beramai2 kt kaunter tu. Beli 2 tiket ke butterworth n 1 tiket ke parit buntar. Masing2 buat muka cam budak baru blajar beli tiket.. huhu.. Pastu siap pi tanya, kena naik kt sini ka? xleh ka nek kt kepong sentral ka.. (mana tau kot2 lalu kot tu..member 2 org ni duk kt kepong sentral..huhu) Terus pakcik tiket tu ckp cmni.. “ooh mintak maaf, ketapi bukan nek kt sini..ni kaunter tiket ja..nak naik nt turun kt platform kt bawah sana yer”

Uhuk2..malu giler, dh la ckp kuat..dalam kepala ni byk lg soalan nk tnya.. terus x jadi sbb malu. Ye la nak jugak tnya, naik nt camna, ada seat no cam bas ka.. Pastu nak naik gerabak yg mana 1. Haha..seb baik gak x tanya soalan2 pandai itu, lepas tgk kt tiket tu dia dh tertulis semua kt situ. Tak pa la..belajar melalui pengalaman..

Teringat 1 falsafah: (lebih kurang camni)

  • Orang yang Tak Bijak  x blajar apa2 dari pengalaman/kesilapan sendiri.
  • Orang yang Bijak belajar dari pengalaman/kesilapan sendiri
  • Orang yang Paling Bijak belajar dari pengalaman/kesilapan orang lain.

Anda pula bagaimana???..hehe..adios..